LEMVIG

LEMVIG

woensdag 3 februari 2010

Waar is toch dat broekje ?

Vorige zondag, in het grote Willebroekje,
zat er een speelster in een hoekje,
ze keek overal rond, tot de coach vroeg :" Zeg wat zoek je?"
en het meisje zei : "Wel, ik zoek mijn broekje"
"Ik voel me wat verlegen,
maar ik zoek mijn spelersbroekje nummer negen,
en in de tenuezak, daar kom ik het niet tegen ! "
"Heeft er iemand misschien
mijn broekje nummer 9 gezien ?"

"Dat ziet ge van hier", zei nummer vier
"Ik heb het niet, dat staat buiten kijf", zei nummer vijf
"Sorry, ik ook niet, maar veel succes !", zei nummer zes
"Ik ben er nergens mee gebleven", zei nummer zeven
"Ik heb geen gedacht", zei nummer acht
"Ik heb ook niks gezien" zei nummer tien
"Ligt het niet bij U thuis zelf ?", vroegen nummer elf en twelve.

Toe zei een fijn nummer veertien stemmetje :
"Oei, ik sta hier wel in mijn hemmetje,
Ik speelde vorige week als negen bij dames twee,
maar die hadden veel te grote broekjes mee,
Om niks af te laten zakken,
heb ik toen uw broekje moeten pakken,
en ik weet, het is niet plezant,
maar uw broekje is nu in een andere zak beland.
Maar maak je geen zorgen,
ik zorg er voor, is't niet vandaag, dan zeker morgen !"

Negen werd dertien, ook in't wit en rood,
maar broekje nummer 13 was wel wat groot.
En al was ze wat verveeld,
nummer 13 heeft schitterend gespeeld.
En ook al stond er nummer 9 op het blad,
geen van de scheidsrechters dewelke het doorhad
En vanwege dat probleem met dat broekje,
krijgt 9-13 van ons toch een open doekje !

Hopelijk krijgt dit verhaal een happy-end,
want te grote broeken zijn geen modetrend.
En kan ik vertellen : " IN ONZE ZAK
WAS ER GEEN ENKEL BROEKJE DAT ONTBRAK"

:-)

Doctorandus H.

3 opmerkingen:

  1. Goe bezig Hugo, 't was niet voor niets gedichtendag vorige donderdag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hugo, we wisten het allemaal wel ............... je hebt het verkeerde beroep gekozen.
    Dit heb je weer schitterend gedaan.
    Patricia
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. maar gelukkig is er den blog en kan hugo zich helemaal laten gaan .... wat lemvig allemaal al ni losmaakt in ne mens ; )

    BeantwoordenVerwijderen