LEMVIG

LEMVIG

maandag 4 mei 2009

interview met Michaels coach Lode Matthijssen Maes

Beste fans, zoals uitvoerig in vorig bericht in beeld gebracht, testten onze Michaels op zaterdag 25 april ten eerste male hun taktiek uit bij de buren Musketiers Vremde.
Zoals ook gezien, kwam er achteraf ook een interview voor de internationale pers.
Een samenvatting.

Gazet van Lemvig :
Ja Lode, 46-23, de cijfers logen er niet om. Hoe kwam deze nederlaag aan ?
Coach Lode :
Nederlaag ? Ik heb de hele match nochtans gevolgd, en ik heb geen nederlaag gezien....
GVL : 46-23 verloren, dat is toch duidelijk verloren ....?
Lode : mja, Dat is dan misschien uw mening, maar duidelijk niet de mijne.
GVL : Wat is dan uw mening hierover ?
Lode : kijk, ik had 8 Michaels hedenavond ter mijner beschikking, en ik heb ze allemaal toch op het veld bezig gezien. Dat is toch hetgene dat telt, voor hetzelfde geld had ik er evengoed 8, maar had ik er maar 5 op het veld bezig gezien. Dat lijkt mij toch wel een verschil, me dunkt.
GVL : verklaar U nader ?
Lode : Kijk, in basket moet je présence hebben , heb je geen présence, dan ben je niet aanwezig, het lijkt mij toch wel, dat we présence hadden, anders hadden we deze wedstrijd ook niet kunne n spelen. Hebt U nog meer van deze domme vragen ?
GVL (enigszins uit het lood geslagen) : Euh ja, wat was de taktiek, het opzet van de ploeg ?
Lode (geërgerd) : Luistert U eigenlijk wel naar wat ik zeg, U kent ook niet veel van topbasket af. Nu ja, 't is niet aan iedereen gegeven. Ik herhaal : in eerste instantie was présence natuurlijk ons opzet en onze taktiek. En ik mag daar heel tevreden over zijn, want al de Michaels die er waren, gaven natuurlijk présence. En voor de rest, wat is basket ? Zoveel mogelijk in de ring gooien van de tegenstander, en zo weinig mogelijk in uw eigen ring laten gooien....! Dat is toch logisch, ik snap uw vraag niet, ben jij misschien vroeger balletreporter of zoiets geweest ?
GVL : Maar dan heb je toch verloren, want de Musketiers hebben meer in de Michaels ring gesmeten, dan de Michaels in de ring van de musketiers ?
Lode : Maar dat is toch niet waar !!! U mag alles bij mij en bij de andere Michaels komen doorzoeken, maar U zult nergens een bewijs van aankoop of wat dan ook vinden van deze ring, dus eigenlijk kunnen we dan ook niet zeggen, dat het de ring van de Michaels was, en komen we tot de constatatie dat de Musketiers vaders dus meer own goals in hun eigen ringen hebben gesmeten, en wij dan op de koop toe nog eens 23 punten tegen de Musketiers gescoord hebben.
Sorry, maar dat lijkt mij toch allemaal wel echt logisch.
GVL : Binnen een maand is er de grote clash tegen de miniemen meisjes, wat neem je dan mee uit zo'n match als vandaag ?
Lode : Maar allé, enfin, zijt ge nu serieus of niet ? Buiten ons eigen gerief, en onze tenuekes, hebben wij vandaag van bij de Musketiers NIKS meegenomen, wij zijn Michaels en geen dieven hé. Man toch... (slaakt een diepe en goed hoorbare zucht).
GVL : Ik zal mijn vraag herformuleren, wat mogen onze miniemen meisjes verwachten van de tegenstand ?
Lode : Présence, en zelfs meer présence, spijtig genoeg waren er een paar spelers van de ploeg verhinderd heden, maar dit komt zeker in orde. Deze heren focussen zich al volop.
GVL : Nog transfernieuws in het vooruitzicht ?
Lode : Wel ja, wij hopen kortelings finaal het contract van MM te kunnen vastleggen, maar ik kan daar niet veel extra over zeggen, wij zijn daarover nog in onderhandeling met Bomma Grandmère, en dit zijn delicate gesprekken. Spreken is zilver ,maar zwijgen is goud.
GVL : U gaat voor de overwinning op 31 Mei ?
Lode : Ik en mijn spelers gaan voor niks, wat is dat nu weer voor een onnozel vraag ? Dat is hier geen dodentocht of geen voettocht naar Scherpenheuvel hé. Mijn team zal basketten voor de overwinning ! Moet ik U het reglement en de spelregels van den basket eens in uw strot duwen ?

GVL (zich snel uit de voeten makend) : Neen bedankt, alvast toch bedankt voor dit verhelderend interview.
Lode : Oef, allé de volgende ....... BBC ?

van iemand die het allemaal gehoord heeft. Hugo

1 opmerking: